close

美國甜心Meg Ryan與一開口就能讓人發笑的Billy Crystal主演的「當哈利碰上莎莉」,一直是我耳熟能詳卻無緣一探究竟的超超超超超級經典的愛情電影。所以前些時候剛好衛視西片台重播,就趕緊用數位電視錄下來,結果一放就是好幾個月。趁著什麼都不想做的星期天,終於能與它共度美好時光。

when_harry.gif  

非常喜歡哈利告白的台詞,大概也是全片最經典之處吧!(除了莎莉在餐廳假高潮外XD)

----------------------------------------------------

How about this way?

I love that you get cold when it s 71 degrees out.

I love that it takes you an hour and a half to order a sandwich.

I love that you get a little crinkle above your nose...

when you re looking at me like I m nuts.

I love after I spend the day with you,

I can still smell your perfume on my coat.

I love that you are the last person I wanna talk to before I go to sleep.

And it"s not because I"m lonely, and it"s not because it s New Year"s Eve.

I came here tonight,

because when you realize...

you wanna spend the rest of your life with somebody...

you want the rest of your life to start as soon as possible.

那要不這樣!

我愛會在22度感冒的你

我愛妳要花一個半小時決定要吃什麼三明治

我愛妳會皺著眉頭看著我,好像看到瘋子

我愛與妳共度一天後,外套仍殘留著妳的香水味

我愛妳是我在睡前最想道晚安的人

今晚我之所以會來

不是因為寂寞,也不是因為今天是除夕夜

而是我了解到

當你渴望和某人共度下半輩子

你會希望下半輩子現在就開始

arrow
arrow
    全站熱搜

    胃小凹 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()